Varisler ile İlgili Doğru Bilinen Yanlışlar

Varislerle ilgili doğru bilinen çok ciddi hurafeler yanlışlar var. Bunlardan belki de en önemlileri bir varis hastalığı kalp krizine sebep olmas bu çok önemli bir ayrım .Varis hastalığı kaynaklı kalp krizi olması teknik olarak da mümkün değil çünkü varis bir damar hastalığı. Bunun haricinde varisten beyne pıhtı atmaz beyne pıhtı atması yine kalbinizde delik olmadığı sürece teknik olarak mümkün olmayacak bir şey. Kalbin içerisinden geçmesi gerekiyor ki atar damar dolaşımına karışabilen bir başka önemli şeyse varis hastalığı kaynaklı İnsanların yaptığı hatalar. Burada en önemlisi sülük yapıştırınca varisin geçtiğine inanmak, sülük yapıştırdığınız da sadece anlık olarak şikayetleriniz gerileyecektir. Ama hastalık kaybolmayacak aksine mikrop bulaştırma ihtimaliniz var ve mikrop bulaştırdığınız zaman da buradaki damarlarınızda bir enfeksiyon oluşacak  da oluşacak ve kendinizi açıkçası riske etmiş olacaksınız.Bu da bir başka önemli risk faktörü haline gelecek.Keza varis hastalığında İnsanların en sık yaptığı diğer hata ılıcalar kaplıcalar bunların rahatlattığını düşünmek. Bu anlık geçici rahatlatması ödem çözülmeleri sonrasında daha büyük sorunlar olarak size geri dönüyor ve bunların da uzun vadede tedaviye olumsuz etkileri oluyor maalesef .Hastalarımız açısından önemli bir diğer faktör ise güneşlenme sadece cilt rengi  değiştiriyor ve dolayısıyla da geçici bir süre için görselliği değiştirmenizi sağlıyor ama güneşlendiğini de yeni damarların oluşumuna çünkü ısı oluşumu ile beraber daha fazla damar oluşumuna yol açıyorsunuz .Tedavi sürecinizi de cildin özellikle koyut tenli hastalarda geç renginin değişmesi sebebiyle tedavi sürecinizde olumsuz etkileyecek bir diğer faktör haline geliyor.